tiistai 25. helmikuuta 2014

Skypettelyä Seattle perheen kanssa

Vihdoin ja viimein aikaa vähän tulla päivittämään, että missä mennään tällä hetkellä.
Elikkäs, piti tuossa yhtenä iltana skypetellä tän Seattle perheen kanssa (joka siis mun toinen match). Skypettely ei kuitenkaan onnistunut, koska perheen isä ilmoitti, että oli laskenut aikaeron väärin... Siispä sovittiin, että skypetellään seuraavana päivänä eli torstaina viiden aikaan! Nooh, sekin meni vähän mönkään. Skypeen asti päästiin kyllä, mutta video chat ei toiminut.
Monta kertaa kokeiltiin puolin ja toisin soitella, mutta eeeei. Tiedä sit mikä siinä mättäs.
Päätettiin kokeilla FaceTimea, mutta arvatkaapa sata kertaa toimiko sekään :-D No ei.
Syyn tähän kyllä huomasin sitten itse jälkikäteen... Olin antanu niille väärän sähköposti osotteen siihen. Ups. Sovittiin kuitenkin, että lähetetää nyt sit molemmat muutamia kysymyksiä sähköpostitse ja niiin me tehtii :-)

Lauantai aamuna, klo. 7:00 mulla soi kello. Piti nimmitäin nousta uudelleen yrittää skypetystä :-D Eihän se nyt mikään lemppari ajankohta ollut to be honest, mutta -10 tunnin aikaerolla ni ei niitä vaihtoehtoja kovin ole. Enkä mä sitten kehdannut sanoa, että  joo ei skypetellä, kun haluun nukkua. Enkä mä oikeesti ois halunnu edes kieltäytyy tuosta, koska niin monesti jo jouduttu sitä siirtämään.. Mutta hei, se skypetys...SE ONNISTU. JES. En tiiä mitä oisin tehny jossei se ois vieläkää pelittäny. Varmaa itkeny. No ei.
Mua jännitti ihan hirveesti, enkä oikeestaan muista siitä hetkestä paljoakaan. Alussa sekoilin sanoissa, mm. kerroin mun iskän täyttävän "fifteen" :-D Rupesin sit nauraamaan ja sanoin "fifteen...I mean fifty".
Alussa siis oli vähän hankaluuksia, mutta kertaakaan he eivät pyytäneet mua toistamaan mitä sanoin ja kehukin mun englantia tosi hyväks! Sanoivat, et ovat "impressed" hihi.
Mä ymmärrän englantia ja kirjotan sitä tosi hyvin, mutta puhumista sillä kielellä kun harrastaa vähemmän, niin oon ollu aina aika epävarma sen puhumisen suhteen, mutta ilmeisesti ihan turhaan. Perheen äiti se siinä enimmäkseen puhui ja kyseli kaikkea, kun isä taas istui suht hiljaa siinä vieressä. Tytöt oli jo nukkumassa, joten heitä en vielä päässyt näkemään.
Mutta tosiaan, loppua kohti puhuminen rupes sujumaan entistä paremmin ja selittelinki kovasti kaikkea,  enkä oisi  halunnut lopettaa puhumista :-D
Ne vielä varmisti, ja kysyivät, että viikollako mulle sopii illalla skypettely ja viikonloppusin aamulla. Nooo...joooo :-D "Mornings are always kinda....you know... I like to sleep" vastasin nauraen ja sekä host mamma että pappa nauroivat kans, heh.
Faktahan se, että jos se skypettely vaatii sen aikaisin heräämisen, jossei muuta mahdollista aikaa ole, niin kyllä mä sillon herään ihan mielelläni! Perheen äiti vielä sanoikin mulle, että ne appreciate sitä ku nousin näin lauantai aamuna aikaisin skypettelemään heidän kanssaan.
Tunti siinä meni, kunnes tuli kaikki kysymykset kysyttyä ja siinä lopussa sitten perheen äiti sanoi, että ne tykkää musta ja mun luonteesta ja odottavat et pääsevät skypettelee mun kanssa uudestaan! Jee.
Skypepuhelun lopussa perheen äiti sanoi, että laittavat mulle sähköpostia, jossa sitten ehdottavat  toista skypetys ajankohtaa. Sainkin tuossa eilen, eli maanantaina sähköpostia perheen isältä, jossa heti ensimmäisenä saatiin onnittelut Olympia pronssin voitosta (jossa, siis pelattiin jenkkejä vastaan :-D). Samassa viestissä perheen isä vähän kyseli, mikä olisinmulle mieluisin päivä saapua jenkkeihin. Heille kesäkuun 2 olis ideal päivä, jolloin auppari saapuis niiden perheeseen, ja no sehän passas mulle oikein hyvin. Ei me vielä olla mitään final matchia tästä tehty, ja sovittu että he ovat nyt se perhe minne meen, mutta silti ne multa noita päiviä jo uteli.
Kerroin myös, että olen valmis nyt viikollakin aamuisin skypettelemään, mutta tosin vain parikyt minuuttia, koska töihin pitää lähteä ja muutenkin aamut aina nii kiireisiä mulla. Mainitsin myös, että viikonlopuski lähen Joensuuhun tapaamaan kaveriani, joten en voi viikonloppuna skypetellä muuten kuin sunnuntai iltana.
Sitä sit sovittiin tänään, että skypetellään sunnuntaina 7 aikaan illalla (suomen aikaa)! Tytöt ovat silloin myös kuulemma heränneet ja mukana chatissa!
Sunnuntaita siis odotellen... :-)

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti